Az online világban is ugyanannyira fontos a logikus felépítés, mint az offline boltokban a tudatosan elrendezett termékpaletta, ahol a műszaki cikkek közelében biztos találni fogsz monitortisztító folyadékot. A laptopok körül laptoptáskákat, pár sorral odébb, pedig memóriakártyákat, nyomtatókat helyeznek el.
Nézzük részletesebben:
A webergonómia az áttekinthetőséget, a könnyű navigációt, logikus elrendezést jelenti a felhasználó kényelme érdekében. Fontos, hogy úgy legyen a tartalom felépítve, hogy azt ne kelljen a látogatónak kutatnia, legyen egyértelmű és az oldalak betöltésre se kelljen várakoznia . A jó weboldal mentes a felesleges tartalmaktól, minden tudatosan van kitalálva. A weboldallal eredményeket akarunk elérni és ezt úgy lehet, ha az vezeti a látogató útvonalát a lehető legjobban akadálymentesítve, hogy minél jobban konvertáljon, azaz a látogatókból vásárlók legyenek. Az aktuális trendeknél fontosabb tényező a célközönség ismerete, a felhasználói szokásainak, tulajdonságainak fegyelembe vétele. Nem minden esetben kötelező követni a divatot, hiszen egy időseknek szóló weboldalon ne akarjuk mindenáron szendvics menübe rejteni a navigációt, akármennyire is trend, hiszen számukra ez nem automatikus. Ellentétben az Y, sőt már az X generációval, akik reflexszerűen fogják azt lenyitni, hiszen ők már beleszülettek a digitális világba.
Tipp, hogyan teszteld weboldalad ergonómiáját:
Kérj meg egy ismerősöd, aki lehetőleg a célcsoportodhoz hasonló tulajdonságokkal rendelkezik és kérd meg, hogy tesztelje le az oldalt! Adj neki instrukciókat, hova jusson el és figyeld meg, milyen könnyen vagy nehezen jut el a célig! Vedd észre, ha valami elterelte a figyelmét és mondja el ő is, hogy mennyire volt egyszerű használni! Érdemes ezt kipróbálni, hiszen sokszor nem lehet már látni a fától az erdőt. Könnyű a részletekbe belefeledkezni, ami neked egyértelmű az másnak lehet, hogy nem és sose felejtsd el, hogy a célcsoportodnak készül a weboldal.